Badania wskazują, że aż 96% organizacji wspiera swoich pracowników elementami szeroko rozumianego wellbeingu. Nie powinno zatem dziwić, że w okresie zwiększonej niepewności rośnie zainteresowanie pracodawców dobrym samopoczuciem swoich pracowników, a sami zainteresowani coraz śmielej wyrażają swoje potrzeby w tym zakresie. Jednak miejsca i sposoby pracy zmieniają się dynamiczniej niż kiedykolwiek, a wraz z nimi narzędzia osiągania dobrostanu.

Wellbeing to hasło, które odmieniane było przez wszystkie przypadki wraz ze wzrostem rynku pracownika. To nie tylko zalety dla pracowników – dbanie o dobrostan realnie przekłada się na wzrost efektywności i spadek rotacji w firmie. Istotną rolę odgrywają mierzalne, namacalne elementy związane z fizycznymi cechami budynków. Zielone dachy i tarasy, naturalne światło, zieleń w biurze, przestrzenie do cichej pracy czy sale relaksu – wszystko to ma i będzie miało istotne znaczenie dla budowania poczucia wyjątkowości miejsca. Pandemia koronawirusa dodała do tej listy jeszcze kwestie zdrowia, bezpieczeństwa oraz balansem między pracą a czasem prywatnym. I to one staną się prawdopodobnie podstawą nowego wellbeingu.

– Zamknięcie w domu uświadomiło nam, jak ważną częścią życia jest czas spędzony w biurze. Brakuje nam krótkich rozmów towarzyskich, samoistnego uczenia się od innych, ale też jasnego podziału praca-dom. By mówić o nowym wellbeingu, musimy skupić się na problemach, jakie przyniosła do świata pracy pandemia – mówi Joanna Nicińska, dyrektor generalny w Echo Investment.

– Trudno nadążyć za zmieniającymi się potrzebami pracowników, dlaczego więc po prostu nie spytać ich o zdanie? Dlatego wzorem budżetów miejskich w projekcie .KTW wdrożyliśmy znany i lubiany model  budżetu partycypacyjnego. W jego ramach pracownicy wszystkich najemców mogą zaproponować działania, które warto wdrożyć w społeczności biurowca. Takie działania dają realne poczucie przynależności do .KTW Community oraz pozwalają kształtować naszą wspólną przestrzeń według potrzeb jej użytkowników.. Nadaje to głębszy wymiar dobrostanowi – komentuje Kamil Krępa, dyrektor ds. leasingu w TDJ Estate.

– Nie możemy też zapomnieć o najważniejszym – czym oddychamy. Naukowcy z Harvardu wykazali, że jakość powietrza bezpośrednio wpływa na produktywność pracowników, poprawiając wydajność oraz zmniejszając absencję zawodową spowodowaną chorobami. Dbanie o nowoczesne wyposażenie systemu wentylacji budynków zapewnia najwyższą jakość powietrza, dzięki czemu poprawia się komfort przebywania w przestrzeniach biurowych – dodaje Dominik Pierzak, prezes zarządu ActivTek Medica.

W trakcie webinaru podsumowane zostaną również kluczowe wnioski pochodzące z raportu Biura Nowej Normalności oraz zaprezentowane najważniejsze badania nad oczekiwaniami użytkowników budynków komercyjnych. Poruszony zostanie także temat ewolucji podejścia do bezpieczeństwa oraz zwrócimy uwagę na fizyczne i psychiczne aspekty wellbeingu. Spotkanie poprowadzi Tomasz Bojęć, partner w ThinkCo.

Czwartek, 25 marca, godzina 14:00
Link do rejestracji: https://bit.ly/2NDquuc